The case of pinterest: self representation and virtual collection through images
Main Article Content
Abstract
If the uses of photography illustrate the society of each moment, in our current hypermodern era we see how the personal representation, the communication and the collections are part of these uses. Many users of social networks do not produce content for themselves, but use it instead as a tool to communicate between them. The platform Pinterest is a place to organize the things in which we are interested in different folders at the same time that we can show them to the rest of the world. Thus enables the transmission of information and the horizontal communication between users, key features of the social media in Internet.
Downloads
Article Details
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
Under the following terms:
-
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
-
NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
References
Capdevila, J. (2010). Construcció de les identitats (g)locals i noves tecnologies de la informació i de la comunicació. Lleida: Ajuntament de Lleida.
Cloutier, J. (2001). Petit traité de communication. Emerec à l´heure des technologies numériques.
Cohen, K. (2005). What does the photoblog want? Media, Culture, Society. Vol.27.
Codina, Ll. (2009). ¿Web 2.0, Web 3.0 o Web Semántica?. El impacto en los sistemas de información de la Web. I Congreso Internacional de Ciberperiodismo y Web 2.0. Bilbao: Universidad del País Vasco (978-84-9860-058-2)
Domingo, J. (1996), Fotografía e Internet: la apuesta de Gates. Cuadernos de información, 11.
Gil Posa, M. (2010). “Tag me. Identidad: (re)creación y (re)presentación en las tecnologías digitales”. in Espéculo. Revista de estudios literarios. Universidad Complutense de Madrid.
Lipovetsky, G. y Serroy, J. (2007) La pantalla global. Barcelona: Anagrama. Colección argumentos.
Morville, P. (2005). Ambient Findability. Sebastopol: O’Reilly Media.
Mosquera, G. (ed). (2011). Interfaces. Retrato y comunicación. PhotoEspaña 2011. Madrid. La Fábrica Editorial.
Pisani, F. y Piotet, D. (2008). La alquimia de las multitudes. Madrid: Paidós Comunicación
Reig, D. El Caparazón. http://www.dreig.eu/caparazon/
Shcneider, S. y Weinberg, H. (2003). The large group re-visited. Jessica Kingsley Publishers.
Van House, N. A., Davis, M., Takhteyev, Y., Ames, M. y Finn, M. (2004) From 'What?' to 'Why?': The Social Uses of Personal Photos.
Vattimo, G. (2003). En torno a la posmodernidad. Barcelona: Anthropos Editorial.
Visa, M. y Soto, J. (2012). “El uso del photoblog como narración, juego y construcción de la propia identidad”. Congreso Internacional: RELATO digital STORYTELLING. Valencia: Universidad de Valencia. http://www.huffingtonpost.com/brian-honigman/100-fascinating-social-me_b_2185281.html